Thursday 25 November 2010

Spongebob: kartun yang aku suka tengok....




Hehe.. saja aku wat entri ni sebab dah tak der idea sangat. Entri aku kali ni aku nak info skit pasal Spongebob..Ya, spongebob, makhluk yang lautan berwarna kuning dan agak nakal. Walaupun dah 28, tapi aku masih lagi suka melayan citer2 katun macam ni, bukan apa, kadang2 biler balik keje hilang skit penat biler tengok citer ni.

siri ini mengisahkan tentang seekor hidupan lautan berbentuk span kuning yang bernama Spongebob Squarepants dan rakan2nya yang tinggal dikawasan yang diberi nama Bikini Bottom. Spongebob juga mempunyai sahabat karib yang bernama Patrick Star dan siput yang bernama Gary..

Watak2 dalam siri ni.

Disini aku listkan watak – watak utama dalam siri ini


Inilah die Spongebob. Merupakan Watak utama siri ini, seekor hidupan laut berbentuk seperti span yang berwarna kuning. Perwatakan yang kadang kala sengal dan kadang kala ok. Ia juga baik hati dan selalu mengganggu Squidward yang merupakan jiran dan juga teman sekerja diKrusty Krab. Sangat suka menangkap obor2 bersama rakan baiknya Patrick Star.



Yang ini pula Patrick Star kawan baik spongebob, merupakan seekor tapak sulaiman yang berwarna merah jambu. agak sengal tetapi baik hati. Tinggal dibawah batu. kemana spongebob pergi, si Patrick ni mesti ada.



Yang ni pulak Squidward seekor sotong yang tidak menyukai spongebob dan patrick star. Ia juga merupakan teman sekerja spongebob diKrusty crab. sangat mementingkan diri sendiri dan suka bermain clarinet.



Yang ini pula sandy. seekor tupai yang berasal dari texas. juga teman baik spongebob dan juga Patrick Star.Ianya garang dan bijak. Ia juga meminati karate dan selalu menjadikan spongebob sebagai sparring partner.



Ini ialah En. Krab, seekor ketam pendek yang berwarna merah. Merupakan majikan tempat spongebob dan Squidward bekerja. Agak kedekut dan kelam kabut. ia juga merupakan bekas tentera laut dan mempunyai kedai makanan segera yang dipanggil Krusty Krab.

Oleh kerna aku dah tak der idea, maka lahirlah entri ini.. sebenarnya citer ni banyak pengajarannya seperti semangat setiakawan, tolong menolong dan bermacam lagi.. aku sendiri pun tak tau macam mana aku boleh minat plak spongebob ni.. ntahlah, yang pasti bila aku balik kerje hilang segala penat lelah aku biler menonton citer ni...

sekian...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...