Sunday 21 November 2010

Aku dan Handset.....

Hanset yang pernah aku pakai 10 tahun yang lalu

Pada entri kali ini aku nak ceritakan skit pasal hanset yang pernah aku pakai. Gambar diatas merupakan hanset yang pernah aku pakai dulu. Hanset ni masa tu masih lagi berjenama Ericsson. aku pakai tahun 2001. berat hanset ni.. kadang2 malas nak bawak. Hanset ni juga banyak jasanya ngan aku. Dah banyak kali gak la jatuh, tapi masih baik. Hanset ni aku beli ngan member aku dengan harga RM 100. agak murah tapi boleh tahan. hanset ni skang dah tak boleh berfungsi dan sekarang aku letak dalam almari sebagai perhiasan.


Ni pulak handset aku yang berikutnya. aku beli tahun pada awal tahun 2008. aku beli hanset ni dengan harga RM 140. handset ni merupakan handset yang paling comel yang pernah aku pakai. function dier juga mudah dan user friendly. Tapi sayang, hanset ni hilang kat site kene rembat ngan mat drug. Oleh kerana hanset ni kecil, maka ia amat mudah dibawa kemana2 berbanding hanset diatas.



Nokia 3210 classic


Ni merupakan hanset yang aku masih lagi pakai sehingga kehari ini. Aku beli bulan 7 2009 dengan harga RM 430. Hanset ni dibekalkan dengan 1GB memory card dan juga kamera 2.0 megapixel. Ia juga boleh memainkan mp3. Hanset ni kadang2 aku pakai, kadang2 aku simpan jer kat umah.



Hanset Nokia 1110i dan I mobile

2 hanset diatas juga aku masih pakai hingga kehari ini. kedua2 hanset ni cukup simple dan ringan. Mudah dibawa kemana saja. ia juga tahan lasak. Hanset I mobile(warna hitam) mempunyai fungsi 2 kad sim, dimana kedua2nya aktif dalam satu masa. ia juga dibekalkan dengan 1GB memory card, camera berkualiti rendah dan boleh bermain mp3. Hanset ni merupakan hanset buatan Malaysia.

sebenarnya banyak hanset yang pernah aku pakai sebelum2 ni, macam nokia 3315, nokia 3120, dan sebagainya. Apapun lepas ni mungkin aku akan membeli hanset baru, mungkin nokia E72 ataupun Blackberry. Tunggu jerlah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...