Tuesday 23 November 2010

November Rain

diluar hujan turun dengan lebat. seolah2 tidak mahu berhenti. aku masih lagi ofis mengahadap laptop, kadang kala terlelap buat barang seminit dua. Tiada aktiviti yang dapat dilakukan. kadangkala aku mengeluh, aku tak tahu apa yang aku keluhkan. Idea? tiada idea yang datang menerjah kotak fikiran buat masa ini.

Sebatang rokok dunhill yang dibeli kat kedai mamak petang semalam dibakar dengan harapan agar idea datang mencurah2. asap dihembus keluar dan hilang dalam sekelip mata. Hujan masih turun lagi diluar sana. jalan raya mula digenangi air dan kenderaan pula banyak. tidak diketahui kemanakah destinasi kenderaan2 tersebut. Rokok dihisap lagi. Namun idea yang ditunggu untuk entri blog aku masih lagi tidak bertandang. malah semakin kabur kotak fikiran kabur seperti dilanda jerebu..

aku membaca blog2 yang lain pula. namun idea itu tetap tidak mahu datang. Sebentar lagi waktu bekerja bagi kawasan yang sewaktu dengannya akan tamat. bagi menghabiskan sisa waktu yang tinggal, aku bermain game Governor of Poker yang aku sedut dari kawan sepejabatku. Sayang sekali, setiap permainan yang aku main semuanya kalah. Tiada kemenangan untuk aku hari ni. bukan itu saja, setiap kali aku bermain, aku pasti kalah. bengang juga hati ini. rasa ingin dihempas saja laptop ini kelantai. tapi aku tidak boleh berbuat demikian kerana lap top ini merupakan hak milik syarikat.

aku masih lagi termangu di depan laptop. kebosanan mula menjalar disanubariku. aku cuba menghiburkan diri dengan bernyanyi2 kecil bagi menghilangkan kebosanan. Hujan, berhentilah, bagaimana aku nak balik sebentar lagi. pasti lencun pakaian aku jika aku meredahnya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...