Monday 26 July 2010

minggu akhir di johor.

hari ini merupakan hari Isnin.. ya, hari isnin.. hari yang sangat membosankan bagi sesetengah orang yang bekerja.. tapi bagi aku, hari isnin seperti juga hari-hari yang lain.. cuma, hari ini adalah hari pertama bekerja dalam seminggu.

Pagi ini cuaca mendung kerana hujan turun dengan lebat malam semalam, dan ianya membuatkan aku tidur dengan begitu nyenyak skali sehingga aku terlewat masuk ke opis. Pagi tadi PN. ilyana memanggil aku dan memberikan kad insuran baru. dan beliau menyatakan bahawa minggu ini minggu terakhir aku di negeri johor. bermakna minggu depan aku akan pulang ketanah air yang telah lama aku tinggalkan demi mencari sesuap nasi.. dan dalam tak sedar, berat juga aku nak tinggalkan negeri johor ni. maklumlah dah lama dok kat sini. berbagai2 kenangan indah ketika aku berada di sini..

Di negeri ini jugalah aku banyak menimba pengalaman dalam bidang construction ni.. huhu.. kalau ikutkan, site aku banyak sangat masalah yang timbul, akhirnya aku berjaya juga menghadapinya.. Disini jugalah, aku mengambil lesen kereta dan juga pasport..dan aku juga pernah kemalangan di kota tinggi beberapa bulan yang lepas.. dan pelbagai lagi kenangan pahit dan manis.

aku masih lagi disini, disite opis johor. mengadap laptop sambil melayan lagu DEAD CITIES nyanyian the exploited. memandangkan tiada kerja yang boleh dibuat, maka aku pun merapu di Blog ni.. lagi pun aku dah lama tak menulis kerana kekeringan dan ketandusan idea. ni pun sebab saja-saja nak menulis.

Banyak lagi yang aku nak story kat sini.. tapi nanti jemu pulak nak membaca.. nantilah aku story.. ok chow..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...