Monday 26 July 2010

selamat malam..

Malam datang lagi dan manusia mula duilit mimpi. Masih ada lagi yang sedang bekerja demi mencari sesuap nasi. Ada juga yang sedang bersembang bersama rakan - rakan seperjuangan dikedai mamak bagi membincangkan isu-isu terkini dan hangat. ada juga yang mengambil kesempatan yang ada untuk melipat gandakan amalan kepada Allah dan memohon keampunan dariNYA. Malam yang diciptakan mempunyai rahmat dan nikmat. Tapi ada juga yang takut apabila malam menjelma. Ada makhluk yang menyeramkankah? atau ada samseng jalanan yang cuba meragut keamanan dan ketenteraman..

Bagi aku malam merupakan satu rahmat yang besar untuk aku. Diwaktu malam, aku boleh berehat dan tido. selain itu juga aku boleh ber"facebook" tanpa memikirkan kerja yang dilakukan disiang hari. Malam juga bagi aku merupakan satu nikmat yang Allah berikan pada hamba NYA. yelah, diwaktu malamlah kita tak perlu berasa panas terik matahari diwaktu siang. sejuk dan nyaman. lagi menarik jika hujan turun pada waktu malam.. lagilah bertambah panjang mimpi tu sehingga terlewat masuk ofis.

Apapun malam adalah satu kejadian alam yang unik. matahari berputar mengikut paksinya seperti yang telah ditetapkan. Lihatlah, Hebatnya Pencipta alam yang bijak mengatur alam semesta dan kita seharusnya bersyukur kerana nikmat yang telah diberikan olehNYA. Selamat malam semua. Semoga esok menjadi lebih baik dari hari ini. dan hari ini menjadi sejarah dan pengajaran untuk hari esok.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...