Thursday 1 July 2010

Assalamualaikum

Syukur kepada Allah SWT kerana dengan limpah kurniaNYA, maka terhasillah blog yang tak seberapa ni. Dan hari ini merupakan hari pertama aku membuat blog, walaupun pada mulanya agak terkial-kial mencari cara sebenar membuat blog. Dengan berkat kesabaran yang tinggi, akhirnya terhasillah blog ini yang bertajuk “usah terpedaya dengan kemewahan duniawi”. Kepada pembaca usah ditanya mengapa aku memilih tajuk ni.. jadi paham2 lah sendiri..

Sebenarnya, sebelum ni, aku ada juga cuba berjinak2 dengan dunia blog ni, tapi hangat-hangat tahi ayam jer. Kali terakhir aku update blog ni, masa bulan 2 hari tu.. tu pun masa “register” blog ni.. lepas tu mana ada aku “update” sampai sekarang. Inipun kerana aku ada terbaca blog sahabat aku ni.. tu yang cuba2 nak ber”blogger” ni..Dan aku bukannya pandai pun nak bermain kata-kata (pasal tu tak der awek) nak mengarang panjang-panjang ni lagilah aku tak reti, apa yang terlintas kat dalam kepala otak aku, aku tulis jer.. lagi satu, kalau bab2 yang melibatkan "copy paste" memang aku cukup suka. Yela, masuk blog orang pastu copy bulat-bulat paste kat blog aku, lepas tu mengaku yang blog tu aku punya (seperti yang dilakukan kebanyakkan orang) tapi aku tak nak ler wat macam tu, yela karya orang ditiru bulat-bulat kemudian mengaku blog kita.. kalau boleh, blog aku ni biarlah aku sendiri yang karang dan aku sendiri yang baca (boleh ker macam tu?)

Oklah.. aku nak cerita sedikit pasal diri aku ni.. aku ni manusia biasa seperti orang lain, makan, minum, tidur dan sebagainya.. cuma aku ni berbeza sedikit ngan orang lain.. senang cakap aku ni cacat.. walaupun begitu, aku tak meraih simpati dari orang dan aku tak susahkan orang tua aku.. aku boleh berdikari sendiri tanpa bantuan orang lain.. aku bukannya suka sangat pun nak minta - minta simpati. Bagi aku, biarlah berusaha sendiri dari meraih simpati dan cacat bukan bererti tidak berupaya. jadi aku kena buktikan bahawa aku bukanlah orang yang suka meraih simpati..
Perut pun dah lapar.. jadi aku nak pegi makan. nanti aku nak citer plak kisah dan perjalanan hidup aku..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terima kasih.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog aku yang tak seberapa ni...